• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Angående bolån

Lea31

V.I.P
Poäng: 367
Blev medlem
7 Juni 2017
Meddelanden
419
Mottagna reaktioner
186
Poäng
367
Hej,
hoppas någon kan hjälpa mig, har precis ordnat ett lånelöfte som är giltigt till den 19/12. Dom har tagit uc på mig och min sambo i samband med denna, men nu till min fråga,

Kommer det tas en till uc på oss när vi ska göra om lånelöftet till ett bolån eller hur går det egentligen till??
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

turnaround

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 777
Moderator
Blev medlem
10 Februari 2014
Meddelanden
2 322
Mottagna reaktioner
821
Poäng
777
Hej,
hoppas någon kan hjälpa mig, har precis ordnat ett lånelöfte som är giltigt till den 19/12. Dom har tagit uc på mig och min sambo i samband med denna, men nu till min fråga,

Kommer det tas en till uc på oss när vi ska göra om lånelöftet till ett bolån eller hur går det egentligen till??

Kanske är det olika rutiner hos olika banker, men Länsförsäkringar tog UC både vid lånelöftet och sen vid själva lånet.
 

Lea31

V.I.P
Poäng: 367
Blev medlem
7 Juni 2017
Meddelanden
419
Mottagna reaktioner
186
Poäng
367
Misstänker nästan att det är så här också, ville bara kolla.
Ger mig lite tid och städa upp ännu mer i ekonomin så att man kanske kan stå ännu starkare med i å förhandla m räntan.

Rätta mig om jag har fel, vi tog lånelöfte nu sen kommer vi ta själva lånet i början på december då det är inflytt 14/12.
Då har jag alltså på mig två uppdateringar från uc, 15-20/10 och 15-20/11. Kan ändå fixa rätt mycket på två månader, avsluta en oanvänd kredit och sen betala av hela mitt kreditkort.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 704
Mottagna reaktioner
12 992
Poäng
9 787
Typ allt är olika vid lånelöfte. Sbab som exempel så heter det lånelöfte men är inget löfte. Kreditbeskedet får man när självs lånen lägga upp.. dom har fått mycket kritik för det
 

Lea31

V.I.P
Poäng: 367
Blev medlem
7 Juni 2017
Meddelanden
419
Mottagna reaktioner
186
Poäng
367
Men det är sbab som vi gått vidare med, vi har fått ok på att värdet på vårt objekt stämmer med det vi vill låna så nu vill de bara ha in mitt säljkontrakt, alltså att ja sålt min lgh. Men de ska de ha minst 2 veckor innan inflytt så den 1/12.
Och pratade med en handläggare igår som gick igenom vår ekonomi och sa att de såg bra ut, då kan de väl inte neka oss när de lägger upp lånet om vi har en oförändrad ekonomi eller bättre om 2 månader?
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 704
Mottagna reaktioner
12 992
Poäng
9 787
Men det är sbab som vi gått vidare med, vi har fått ok på att värdet på vårt objekt stämmer med det vi vill låna så nu vill de bara ha in mitt säljkontrakt, alltså att ja sålt min lgh. Men de ska de ha minst 2 veckor innan inflytt så den 1/12.
Och pratade med en handläggare igår som gick igenom vår ekonomi och sa att de såg bra ut, då kan de väl inte neka oss när de lägger upp lånet om vi har en oförändrad ekonomi eller bättre om 2 månader?

Det måste du fråga dom om. Dom hade ett eget kundforum där flera drabbade skrev och en del skriver också på deras facebook om det emellanåt. Varför dom ändrat sig vet jag inte..
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp